24 اسفند 1393

پرسش و پاسخ های کامپیوتری(3):

مولف:   /  دسته: دسته بندی نشده   /  رتبه دهید:

*- چگونه مي‌توانم متن دلخواهي كنار ساعت ويندوز ايجاد كنم؟
1- فرمان Regedit را در قسمت Start/Run  وارد كنيد.
2- به كليد زير برويد.
HKEY-CURRENT-USER/
Control Panel/ International

3- داده‌اي رشته‌اي نوع String با نامS9511  ايجاد كرده ( در صورتي كه از قبل ايجاد نشده باشد) و متن دلخواه خود را در آن وارد كنيد كه براي قبل از ظهر است.
4- داده رشته اي ديگر با نامS2359  ايجاد كرده و متن دلخواه ديگري را در آن وارد كنيد كه براي بعد از ظهر است ( توجه كنيد كه در ويندوز XP به احتمال زياد از قبل ساخته شده).

*- آيا امكاني وجود دارد كه با صحبت كردن، بتوان تايپ كرد؟
بله. شركت مايكروسافت اين قابليت را در آفيسXp  قرار داده است. اگر بر روي سيستم عامل شما آفيسXp نصب باشد شما مي‌توانيد با انتخاب گزينه  Speech  از منوي  Tools به‌سادگي به اين ابزار دست پيدا كنيد. (اگر براي نخستين بار است كه Speech را انتخاب مي‌كنيد برنامه سي‌دي آفيس را درخواست مي‌كند.)

*- من و دوستم يك كارت شبكه و يك كابل كراس خريده‌ايم. چگونه بايد دو كامپيوتر را به هم متصل كنيم؟ چون پس از اتصال كابل هنوز در كنار آيكون شبكه آنها علامت ضربدر وجود دارد.

پس از اتصال كابل كراس به كارت‌هاي شبكه بايد چراغ پشت كارت‌هاي شبكه روشن شود و ضربدر قرمز رنگ هم از كنار آيكون كارت شبكه برداشته شود . اگر چنين اتفاقي نمي‌افتد، احتمالا كابل شما مشكل دارد. البته ازEnable بودن كارت‌هاي شبكه خود هم اطمينان حاصل كنيد. براي اين كار در Control Panel وارد قسمت‌‌Network Connections   شويد. رويLAN   يا Local Area Connection   كليك راست كنيد.
اگر اولين گزينهEnable  است به اين معني است كه كارت شما غيرفعال است. رويEnable   كليك كنيد تا فعال شود. اگر هم اولين گزينهDisable  است كارت شما فعال است . البته براي اطمينان بيشتر مي‌توانيد آن را Disable   و سپس Enable  كنيد. پس از اين كار دوباره رويLAN   كليك راست كرده وProperties  را انتخاب كنيد . رويTCP/IP   كليك كرده و سپس روي Properties   كليك كنيد.
براي برقراري ارتباط بين دو كامپيوتر بهتر است به آنها IP  هم بدهيد IP ‌Address   يكي را  192.168.0.1 و ديگري را  192.168.0.2 قرار دهيدNetmask .  هر دو را هم 255.255.255.0 قرار دهيد. در منوي run  با دستور 192.168.0.1 مي‌توانيد كامپيوتر ديگر را مشاهده كنيد.

*- كامپيوتر من وقتي روشن مي‌شود ساعت و تاريخش به‌هم ريخته است. مشكل از كجاست؟
به احتمال زياد باتري مادر بورد دچار مشكل شده است. چرا كه نگهداري ساعت و تاريخ سيستم به كمك باتري مادربورد صورت مي‌گيرد.

اگر اين باتري تمام شود هربار پس از روشن شدن دستگاه، ساعت و تاريخ پيش‌فرض نشان داده مي‌شود. با تعويض اين باتري اين مشكل هم حل خواهد شد.

*- لطفا در مورد فايل‌هاي با پسوندTorrent توضيح دهيد.
نرم‌افزارBitTorrent  يكي از نرم‌‌افزارهايP2P   است. اين نرم‌افزارها پس از نصب روي دستگاه‌هاي مختلف به‌طور مستقيم و بدون نياز به يك سرور اصلي با يكديگر ارتباط برقرار كرده و اقدام به رد و بدل كردن فايل مي‌كنند . فايل‌هاي پسوندTorrent  هم فايل ‌هايي براي اين نرم‌افزار هستند. براي به‌دست آوردن اين نرم‌افزار و كسب اطلاعات بيشتر به سايت زير مراجعه كنيد.
 
www.bittorrent.com

*- چگونه مي‌توان رمز عبور gmail را تغيير داد؟
براي اين كار وارد شناسه gmail  خود شويد. در بالاي صفحه روي Settings  كليك كنيد. در اين صفحه رويAccounts   كليك كرده، سپس روي         Google Account Settings   كليك كنيد. در پنجره‌اي كه باز مي‌شود در ستون سمت چپ و در قسمتEdit Personal Info   روي Password  كليك كنيد. در اين قسمت مي‌توانيد رمز عبور خود را تغيير دهيد

*- آيا حافظه كش پردازنده از نوع رم است؟
حافظه كش (Cache) پردازنده كه در فارسي به آن حافظه نهان هم گفته مي‌شود با حافظه RAM  تفاوت‌هايي دارد. هر چند كه اين حافظه همانندRAM   الكترونيكي است ولي داراي سرعت بسيار بيشتري نسبت به آن است. اين حافظه به‌دليل ساختار خاص خود اطلاعات خود را با سرعت بسيار بالا منتقل مي‌كند. به‌همين دليل هم در كنار پردازنده و براي محاسبات دروني آن به‌كار مي‌رود. البته چنين حافظه‌اي نسبت به RAM  بسيار گران‌تر هم هست و به‌همين دليل در كامپيوترهاي معمولي اندازه آن بسيار كوچك‌تر از RAM است.

*- چگونه مي‌توان برنامه Internet Explorer   را طوري تنظيم كرد كه در هنگام بسته شدن، فايل‌هاي موقت خود را پاك كند؟
براي اين كار در منوي Tools روي Internet Options  كليك كنيد و وارد قسمتAdvanced  شويد. در اين قسمت در زيرSettings   و در بخش Security  عبارتEmpty Temporary Internet Files folder when browser is closed   آغاز متن را پيدا كنيد و آن را علامت بزنيد. به اين ترتيب با بسته شدن برنامه فايل‌هاي موقت آن هم حذف خواهند شد.  اين كار را از طريق رجيستري هم مي‌توانيد انجام دهيد. براي اين منظور در قسمتRun  برنامهRegedit   را اجرا كرده به مسير زير برويد:
HKEY-CURRENT-USER

ُMicrosoftُ-WindowsُSoftware-
Internetُ-CurrentVersion
Settings-
ُCache
روي مقدار Persistent كليك كرده و مقدار آن را به صفر تغيير دهيد.

*- هنگام ديدن بعضي صفحات اينترنت پيغام خطايي نشان داده مي‌شود و مي‌پرسد كه آيا مي‌خواهيد صفحه Debug  شود يا خير. چگونه مي‌توان اين پيغام را غيرفعال كرد؟
براي غيرفعال شدن اين پيغام كه هنگامي كه محتويات برخي از صفحه‌هاي اينترنتي به‌درستي اجرا نمي‌شوند نشان داده مي‌شود در قسمت Run  برنامه Regedit  را اجرا كنيد و به مسير زير برويد.
HKEY-CURRENT-USER
‌Microsoft-ُInternet-ُSoftware
Explorerُ-Main

مقدار Disable Script Debugger را بيابيد و مقدار آن را به Yes تغيير دهيد.

*- چگونه مي‌توان در word فرمول تايپ كرد؟
Word  قسمتي به نام Equation Editor دارد كه با استفاده از آن مي‌توانيد فرمول‌هاي رياضي خود را تايپ كنيد. براي اضافه كردن آن به آيكون‌هاي موجود در بالاي صفحه در منويTools روي Customize كليك كنيد و سپس وارد قسمت Commands  شويد.

 سپس از قسمت Categories  روي Insert   كليك كنيد و از قسمت مقابل آن يعني Commandsبه دنبال Equation Editor   بگرديد. پس از يافتن، آن را با ماوس بگيريد و در قسمت بالاي word  بيندازيد. پنجره  customize  را ببنديد و با كليك روي Equation Editor  آن را اجرا كنيد و فرمول‌هاي خود را تايپ كنيد.

*- DAP چيست و آيا تاثيري در سرعت دانلود دارد؟
DAP  يا Download Accelerator Plus  نرم‌افزاري است براي مديريت و افزايش بازده دانلود. يكي از مهم‌ترين مزاياي DAP اين است كه امكان توقف موقت و سپس ادامه دانلود را مي‌دهد. اين نرم‌افزار با استفاده از تكنيك‌هايي (مانند چند تكه كردن فايل در حال دانلود) امكان دانلود سريع تر آن را فراهم مي‌كند. براي بدست آوردن‌
اطلاعات بيشتر و تهيه نرم‌افزار به سايت‌  www.speedbit.com مراجعه كنيد.

*- نحوه حذف كردن يك ID در ياهو را توضيح دهيد.
با رفتن به آدرس   https://edit.yahoo.com/config/deleteuser  مي‌توانيدID   خود را در YAHOO حذف كنيد. شما با رفتن به اين لينك ابتدا سايت ياهو از شما User name و Password  را مي‌خواهد و شما user name  و password  مربوط به ID كه مي‌خواهيد حذف كنيد را وارد مي‌كنيد. سپس در صفحه جديد، ياهو به شما هشدار مي‌دهد كه آيا مطمئن هستيد كه مي‌خواهيد ID  خود را حذف كنيد و شما با تايپ مجدد password در مكاني كه ياهو مشخص كرده است و با كليك بروي گزينه yes مي‌توانيد براي هميشه ID خود را در ياهو حذف كنيد.

*- در رجيستري چه تغييراتي بايد داد تا هيچ ردپايي از فايل هاي باز شده روي كامپيوتر در Recent Documents  در منوي شروع باقي نماند؟

براي غير فعال كردن Recent Documents  براي كاربري كه با آن وارد ويندوز شده ايد به قسمت run در منوي شروع برويد و  برنامه regedit  را اجرا كنيد. سپس به مسير زير برويد:
HKEYCurrentUSER
ُُ‌Software‌-ُm‌icrosoft‌ُُCURRENTMVersion‌ُ- Policies-‌Windows-
Explorer

اگر هم مي خواهيد اين كار را براي تمام كاربران ويندوز انجام دهيد به مسير زير برويد
ُ‌‌HKEYLOCALMACHINESُ-Softwareُ
 ُ‌microsoftُ- Windows‌ُ-CURRENTMVersion‌
Explorerُ-Policies

در اين مسير مقداري به نام  NoRecentDocsHistory   را بيابيد. اگر هم وجود ندارد آن را از نوع DWORD بسازيد. اگر اين مقدار را به يك تغيير دهيد Recent Documents  غير فعال مي شود. براي اعمال تغييرات ممكن است مجبور به راه اندازي مجدد ويندوز شويد.

*- در firefox چگونه مي توان مديريت دانلود را غير فعال كرد؟
Firefox  يكي از مرورگرهاي خوب اينترنت است كه از طريق سايت‌ www.mozilla.com مي‌توان آن را دانلود كرد. براي غير فعال كردن مديريت دانلود اين مرورگر پش از اجراي آن به منوي Tools برويد و روي Options  كليك كنيد. در قسمت  Downloads علامت كنار Show a download manager when a download begins   را برداريد و ok  را

*- من يك ويندوز جديد نصب كرده ام ولي نام ويندوز قبلي در ابتداي ويندوز هنوز وجود دارد. چگونه مي توان آن را حذف كنم؟
براي اين كار روي My Computer كليك راست كنيد و Properties را انتخاب نماييد . به قسمت Advanced برويد. در بخش Startup and Recovery  روي  Settings  كليك كنيد. در بخش Default Operating System   از اينكه ويندوز مورد نظر شما انتخاب شده است اطمينان حاصل  كنيد. علامت كنار Time to display list of operating systems  را برداريد. كليد okرا فشار دهيد. پس از راه اندازي مجدد ويندوز، ليست انتخاب سيستم عامل نشان داده نمي شود و  كامپيوتر با سيستم عامل پيش فرض بوت مي شود.

*- لطفا در مورد جامپر هاردهاي IDE و نحوه اتصال آنها توضيح دهيد.
با هر كابل IDE مي توان 2 هارد را به مادربورد متصل كرد. براي اينكه اين دو هارد بتوانند همزمان با هم كار كنند يكي از اين هاردها بايد در حالت Master و ديگري در حالت Slave قرار گيرند. تعيين اين حالت در هاردها توسط جامپر آن ها كه در كنار كابل IDE و كابل برق هارد قرار گرفته است، انجام پذير است. معمولا راهنمايي براي تعيين اين حالت روي بدنه هارد وجود دارد.

*- چگونه مي شود مانع بارگذاري برنامه اي شويد كه با بار شدن ويندوز بارگذاري مي‌شود؟
در قسمت Run  از منوي Start MSCONFIG.EXE   را تايپ كنيد. سپس در قسمتStartup  پنجره‌اي كه باز مي شود، كنار برنامه مورد نظر كليك كنيد تا علامت كنار آن برداشته شود.
 
براي اعمال تغييرات ويندوز را Resrat  كنيد.

*- چرا HP در مورد سوزنهاي تميز كننده چاپگر جوهر افشان استفاده از سوزن تميز كننده چاپگر را توصيه نمي‌كند؟ مخصوصا اگر با الكل ايزوپروپيل همراه باشد. چگونه چاپگر را تميز كنم؟

چون استفاده از اين الكل مي‌تواند موجب خرابي سريعتر سوزن چاپ در چاپگر بشود. جاي آن از يك پارچه بدون پرز كه به آب مقطر آغشته شده باشد استفاده نماييد. انتهاي سوزن  چاپگر را براي چند ثانيه روي پارچه قرار دهيد تا جوهر آن نرم شود سپس خيلي آرام سطح و پدهاي آنرا تميز كنيد. هرگز مايعي را مستقيما روي يك قطعه الكترونيكي نريزيد. يك قطره آب، الكل يا هر پاك كننده ديگر روي دستگاه باعث خرابي مدارهاي ظريف، لايه ها  چسبهاي بكار رفته در يك دستگاه الكترونيكي مي شود. محلول را روي يك پارچه بدون پرز بريزيد يا از اسپري استفاده كنيد، سپس خيلي با دقت فقط سطح سوزن چاپگر را تميز نماييد. اكثر سازندگان چاپگرهاي جوهرافشان بيشتر از اينكه چاپگر توليد كنند، قطعات قابل تعويض آن را تهيه و عرضه مي‌كنند، تا قطعات ديگر پرينتر خراب نشود. بنابراين از سوزن چاپگري كه به درد نمي‌خورد استفاده نكنيد.

*- چرا پس ازUpdate   كردن بايوس، زمان Boot up  سيستم افزايش مي‌يابد؟
هنگام استفاده از نسخه ارتقا يافته، بايوس شروع به Detect يا شناسايي مجدد قطعات جديد كه در اصطلاح به آن BBS يا Specification  BIOS Boot  مي‌گويند خواهد كرد. كه اين عمل سبب استفاده از برخي امكاناتي كه در سيستم موجود بوده ولي به دليل پائين بودن نسخه بايوس قابل استفاده نبوده اند خواهد شد. بنابراين انجام اين عمليات باعث طولاني‌تر‌شدن زمان راه اندازي سيستم خواهد شد.

*- مادربرد من ماهي يك باطري تمام مي‌كند، علت چيست؟
به احتمال خيلي زيادIC Bios   دستگاه شما خراب است و مشكل دارد. اگر مادربرد شما داراي گارانتي است، آن را به تعميرگاه مربوط ببريد. اگر ندارد، تعميركاران قطعات كامپيوتري مي‌توانند آن را درست كنند.

*- ويندوز آپديت استارت نمي‌شود يا مرتب قطع مي‌گردد. مشكل از كجاست؟
مشكلات فراواني مي‌توان نام برد، از جمله: 1- گاهي اوقات زمان windows update  فايل‌هاي كليدي ويندوز بدون اين‌كه بدانيد تغيير مي‌كند. خوشبختانه، هنگامupdate  يك سيستم كنترلي ايجاد مي‌شود تا مسدود ساختن برنامه‌هاي اصلاحي مخرب امكان پذير شود. اگر ويندوزXP  داريد، برنامهSystem Restore   را يكبار اجرا كنيد.

2-‌ مشكل ممكن است در گوشه‌اي از سخت افزارها يا نرم افزارها نهفته باشد. جهت بررسي در اين زمينه، بايد با استفاده از حالت safe mode  جستجو را آغاز كنيد، روشي كه در آن ويندوز با ناديده گرفتن برنامه‌هاي start ‌up، اجرا مي‌شود و از كنار تمامي سخت افزارها بجز صفحه كليد، ماوس و مانيتور مي‌گذرد، و به درايو گرافيكي شما كاري ندارد. 3- مشكل در يكي از فايل سيستم‌هاي ويندوز باشد. پيش از فرمت مجدد هاردديسك سيستم را با سي دي ويندوز بوت كرده و يك بار repair   را اجرا كنيد
 
*- در چه مواقعي Buffer under run proo   به وجود مي‌آيد و چگونه اين مشكل حل مي‌شود؟
يكي از بزرگترين مشكلاتي كه گاهي اوقات پيش مي‌آيد، در زمان رايت يك سي‌دي همزمان با  مشغول بودن سيستم در حين انجام كار ديگري اتفاق مي‌افتد. يا وقتي كه يك Source را با سرعت پايين براي عمل رايت مي‌فرستيم. زماني كه عمل رايت شروع ميشود مبنا بر اين قرار داده شده است تا اطلاعات هميشه آماده و در دسترس رايتر باشد. اگر براي لحظه‌اي جريان اطلاعات قطع گرددbuffer under run   رخ ميدهد كه در نتيجه عمل رايت ناموفق و مديا (ديسك سي دي) غير قابل استفاده مي گردد.
براي كاهش اين مشكل همه سي‌دي‌رايتر‌هاي پيشرفته مجهز به يك بافر (حافظه موقت) داخلي مي‌باشند كه اطلاعات ورودي به سي دي رايتر ابتدا آنجا ذخيره و بعد از پر شدن آن عمل رايت صورت ميگيرد در نتيجه عملا ارتباط رايتر از Source با سرعت پايين جدا شده و در  بافر ارتباط برقرار مي‌كند. در حقيقت Buffer under run proof  تكنولوژي است كه به رايترهاي جديد اضافه شده تا در مواقع يكه كه ميزان اطلاعات بافر رايتر از حد مجاز كمتر (buffer under run)  شد عمل رايت متوقف شود و تا زماني كه بافر مجددا پر نشود عمل رايت دنبال نخواهد شد و بدين وسيله از خراب شدن سي دي در زمان رايت جلوگيري مي‌شود.

*- چگونه مي‌شود از ذخيره شدنDLL  ها بطور دائم جلوگيري كرد؟
ويندوز اكسپلورر DLL يا Link Libraries Dynamic   را براي يك دوره زماني حتي پس از اين‌كه كار با آنها تمام شده است در حافظه نگه مي‌دارد، كه مي‌تواند باعث كم شدن بازدهي كامپيوتر شما شود. براي حل مشكل در منوي Run  دستور regedit را تايپ كنيد، سپس به مسير زير برويد.
HKEY-LOCAL-MACHINE/

‌ُ‌SOFTWARE‌ُ‌/ MICROSOFT/
ُ‌CURRENTVERSION‌/WINDOWS/
 
‌ُ‌ EXPLORER
يك sub key  با نام Always Unlocal DLL  بسازيد و به آن مقدار 1 بدهيد تا ويندوز را از نگهداري DLL‌ها در حافظه باز داريد. ويندوز را restart كنيد تا تغييرات لازم انجام پذيرد.

*- لطفا من را در مورد تغيير عكس لوگوي باياس راهنمايي فرماييد.
در بعضي از مادربردها كه قابليت آپگريد باياس را دارند اين امكان وجود دارد. طريقه عوض كردن اين عكس به اين صورت است كه در سي‌دي‌ همراه مادربرد نرم‌افزاري وجود دارد با نام‌هاي مختلف مثلا Bios logo manager  و يا Bios logo changer   و .... كه به وسيله آن مي‌توانيد از داخل ويندوز عكس لوگوي باياس را عوض كنيد. البته هر عكسي را نمي‌توانيد قرار دهيد و بايد عكس‌ها را هم از سايت اصلي مادربرد و همان جايي كه فايل باياس قرار مي‌گيرد دانلود كنيد.

*- مانيتور من در هنگام اجراي يك بازي پيغام out of range   براي مانيتور مي‌دهد. مشكل چيست؟
دليل بروز چنين خطايي اين است كه مانيتور شما در هنگام تغيير تنظيمات صفحه نمايش فركانس مورد نظر را پشتيباني نمي‌كند.
اگر در اثر اجري يك برنامه يا تغيير دستي فركانس اين پيغام خطا ظاهر شد و صفحه به حالت معمولي برنگشت كامپيوتر را restart  نماييد.
در ابتداي بالا آمدن ويندوز كليد F8 را فشار دهيد. پس از ظاهر شدن منوي انتخاب گزينه safe mode  را انتخاب نماييد. بعد از بالا آمدن ويندوز رويdesktop   كليك راست كرده و رويproperties   كليك كنيد.
در پنجره اي كه باز مي‌شود به قسمت settings   برويد. در اين قسمت روي Advanced   كليك كنيد و به قسمت Monitor   برويد.
در زير screen refresh rate  مي‌توانيد فركانس پايين تري براي مانيتور انتخاب نماييد. كه توسط مانيتور پشتيباني شود. پنجره‌ها را با ok   ببنديد و ويندوز راrestart   نماييد تا در حالت نرمال ويندوز شروع به كار نمايد.

*- انتقال اطلاعات بين دو كامپيوتر متصل به شبكه:
مرحله اول: به اشتراك گذاشتن فايل‌ها
براي اين كار ابتدا بايد فولدر مورد نظر خود را در كامپيوتر اول كه قرار است محتويات آن به كامپيوتر ديگر ارسال شود share كنيد. براي چنين كاري روي فولدر مورد نظر راست كليك كرده و روي sharing and security  كليك كنيد. اگر براي اول بار است كه چنين كاري را انجام مي‌دهيد ويندوز به شما اخطار زير را مي‌دهد.
If you understand the security risk but want to share it without running the wizard click here

روي اين پيغام كليك كنيد. پنجره اي باز مي‌شود كه در آن اخطار ديگري داده مي‌شود.
گزينه  Just enable file sharing را انتخاب كرده و ok را فشار دهيد. پس از اين كار مي‌توانيد گزينه share the folder on the network  را علامت زده و كليدok   را فشار دهيد تا فولدر مورد نظر شما به اشتراك گذاشته شود.

مرحله دوم: پيدا كردن نام كامپيوتر اول‌

براي اتصال به كامپيوتر اول از طريق كامپيوتر دوم ابتدا بايد نام كامپيوتر اول را بدانيد. براي چنين كاري روي My Computer  كليك راست كرده و روي properties  كليك كنيد. در قسمت Computer Name  و در مقابل Full Computer name   مي‌توانيد نام كامپيوتر را مشاهده نماييد. دقت كنيد نقطه انتهاي نام جزء اسم محسوب نمي‌شود.
مرحله سوم: دانستن نام يك كاربري و رمز عبور از كامپيوتر اول
نامي‌كه در ويندوزxp   با آن وارد مي‌شويد لزوما نام كاربري شما نيست. گاهي اوقات اين نام فقط يك screen name است و با user name واقعي تفاوت دارد.
براي ورود به كامپيوتر اول از طريق كامپيوتر دوم شما نياز به يك نام كاربري واقعي داريد. براي چنين كاري در كامپيوتر اول رويMy Computer   كليك راست كرده و Manage  را انتخاب نماييد. در پنجره اي كه باز مي‌شود در قسمت System tools  روي Local users and groups   دوبار كليك كنيد تا باز شود.
سپس روي users  كليك كنيد. به اين ترتيب در سمت راست صفحه مشخصات كاربران نشان داده مي‌شود. در ستون Name  نام كاربري واقعي مشخص شده است كه بايد از اين نام در هنگام انتقال اطلاعات استفاده نماييد. در ستون Full Name  هم نامي‌كه در ويندوز نمايش داده مي‌شود را مي‌توانيد ببينيد. اگر اين ستون خالي باشد به اين معني است كه  نام نشان داده شده و نام كاربري يكسان هستند.
مرحله چهارم: انتقال اطلاعات‌
پس از انجام كارهاي بالا، براي انتقال اطلاعات در كامپيوتر دوم در قسمت run از منوي شروع ابتدا  و سپس نام كامپيوتر اول را وارد كرده و ok  را فشار دهيد. براي مثال اگر نام كامپيوتر اول click1 است در قسمت run دستور click1را اجرا كنيد. پس از اين كار در پنجره اي كه باز مي‌شود نام كاربري واقعي و رمز عبور كامپيوتر اول را وارد نماييد. با اين كار پنجره اي باز مي‌شود كه مي‌توانيد فولدر(هاي) به اشتراك گذاشته شده كامپيوتر اول را مشاهده نماييد و با ورود به آن‌ها مي‌توانيد از اين اطلاعات استفاده نماييد.

*- دسته بندی اتوماتیک ایمیل ها در Gmail

برای این کار کافی است وارد محیط Gmail  شوید.
حال در کنار کادر جستجو ، بر روی گزینه Create a fil‌ter  کلیک کنید و یا به بخش Setting  رفته و سپس بر روی زبانه Fil‌te‌rs کلیک کرده و سپس عبارت Create a new filt‌er  را برگزینید.
حال در صفحه ای که به چشم می خورد، می توانید عبارتی که مد نظر شماست را با توجه به ایمیل های خود در کادر های مختلف وارد کنید.

- در کادر From می توانید مشخص کنید ایمیل هایی که از طرف شخص یا شرکت خاصی ارسال شود (مثلا info@tarfandestan.com  برای ایمیل های ترفندستان).
- در کادر To ایمیل هایی که به آدرس مشخصی ارسال شده اند . مثلا فرض کنید تمامی ایمیل های یک اکانت دیگر شما در سایتهای دیگر یا یک اکانت دیگر گوگل به اکانت فعلی Forward می شود. حال می توانید برای ایمیل های خود دسته بندی های مختلف تعریف کنید.
- در کادر Subject هم می توانید مشخص کنید اگر کلمه خاصی در موضوع ایمیل شما قرار داشت شامل دسته بندی (F‌ilt‌er) شود.
- در کادر Has the words نیز می توانید جمله یا کلمه خاصی که در متن ایمیل وجود داشت را تایپ کنید.
- در صورت وارد کردن کلمه ای در کادر Doesn’t have ، چنانچه در متن ایمیل شما آن کلمه وجود نداشته باشد آن ایمیل شامل دسته بندی واقع می شود.
با کلیک بر روی دکمه Test Search می توانید نتایج را بلافاصله مشاهده کنید.
شما می توانید تنها یکی از کادرهای فوق و یا چندین کادر مختلف را پر کنید.
حال با کلیک بر روی دکمه Next Steps به مرحله بعد بروید.
حال در پنجره موجود می توانید نتایج را بنا به دلخواه خود تنظیم کنید.
Skip the Inbox =
 ایمیل هایی که دارای خصوصیات تعریف شده باشند را درInbox  ایمیل شما نمایش نخواهد داد و تنها در دسته بندی که تعیین می کنید جمع اوری خواهد شد (Labels)
Star it =
 ایملی های تعریف شده را ستاره دار خواهد کرد.
 Apply the label =
ایملی هایی که دارای خصوصیات تعریف شده باشند را در یک Label  خاص قرار خواهد داد.
Forward it to =
 ایمیل های فوق را به یک آدرس ایمیل دیگر Forward می کند.
Delete it =
 نیز ایمیل های ذکر شده را به صورت اتوماتیک حذف می کند.
همچنین با انتخاب گزینه Also apply filter to  نیز نتایجی که در مرحله قبل یافت شده اند نیز شامل این اعمال قرار خواهند گرفت ؛ در غیر این صورت تنها ایمیلهایی که از این به بعد دارای خصوصیات فوق باشند شامل عمل Filter قرار خواهد گرفت.
از آنجایی که قصد ما تنها جمع آوری یکسری ایمیل خاص بود لذا گزینه Apply the Lable  را انتخاب کرده و یک Label تعیین می کنیم.
حال در صفحه اصلی Gmail ، در کادری که در سمت چپ به چشم می خورد با کلیک بر روی Label  خودتان می توانید ایمیل های مربوطه را مشاهده کنید . همچنین در صورت وجود ایمیل خوانده نشده ای در هر Label عددی در مقابل label  به چشم خواهد خود که نشان دهنده تعداد ایمیل های خوانده نشده است.

 

تعداد مشاهده (2682)       نظرات (0)

نظرات کاربران درباره خبر "پرسش و پاسخ های کامپیوتری(3):"


نظرتان را بیان کنید

نام:
پست الکترونیکی:
نظر:
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید