QR Code در حقیقت نوعی کد دوبعدی است که به شما اجازه میدهد با اسکن آن توسط گوشی یا تبلت خود مستقیما به آدرس سایت یا صفحه اینترنتی مورد نظر دسترسی پیدا کنید. این عمل به صورت کلی«هاردلینک» یا مجازی کردن دنیای فیزیکی خوانده میشود. شیوه نمایش اطلاعات در کیو آر کد کمی پیچیده است اما ظاهر آن ترکیبی از سه مربع بزرگ در سه گوشه بارکد و مستطیلهای سیاه و سفید ریزی است که هر کدام نمایش دهنده یک حرف یا کاراکتر هستند و بر اساس اندازه و وضوح مربعها، اطلاعات کمتر یا بیشتری را در خود جای میدهند. این کد دو بعدی را شرکت تویوتا در ۱۹۹۴ برای خط تولیدات صنعتی خود ابداع کرد اما امروز کاربردهای به مراتب فراتری دارد. بارکدهای QR به صورت کلی در تبلیغات، روزنامهها، کارتهای بازرگانی و برخی تجهیزات دیجیتال و کلا هرچیزی که کاربران آن نیاز به اطلاعات اضافی دارند، استفاده میشود. برای این منظور هم کافی است موبایل یا تبلت شما دوربینی حداقل ۲ مگاپیکسلی داشته باشد و نرمافزار مربوطه را هم که در صفحات ابتدایی مجله معرفی شده دانلود و روی گوشی خود نصب کرده باشید تا به راحتی بتوانید این بارکدها را استفاده کنید.
دانستنیها شماره ۱۰۴
تعداد مشاهده
(1056)
نظرات
(0)